روش های نصب و اجرای پنل های بتن جی اف آر سی

طراحی و پشتیبانی از سایت ، مشاوره رایگان در زمنیه بهینه سازی و سئو ، ارسال بازدید ارگانیک برای سایت شما

روش های نصب و اجرای پنل های بتن جی اف آر سی

۳۳ بازديد
نصب و اجرای پنل های بتن جی اف آر سی به روش های مختلفی انجام می‌شود. در زیر روش هایی برای نصب این پنل ها آمده است:

1- روش نصب با استفاده از اسکلت فلزی: در این روش، ابتدا اسکلت فلزی به عنوان ساختار اصلی پروژه نصب می‌شود. پس از نصب اسکلت، پنل های بتنی جی اف آر سی به این اسکلت متصل می‌شوند. پس از نصب پنل ها، می توان به پوشش داخلی، تزریق عایق‌های حرارتی و برقی و ... پرداخت.

2- روش نصب با استفاده از قالب‌بندی: در این روش، ابتدا قالب بتنی در اندازه و شکل مورد نظر برای پنل ها ساخته می‌شود. سپس در این قالب بتن، مواد جی اف آر سی ریخته شده و پس از خشک شدن، قالب بتنی برداشته می‌شود.

3- روش نصب با استفاده از بستریابی: در این روش، ابتدا بستریابی روی سطح کف یا دیوار مورد نظر نصب می‌شود. سپس پنل های بتنی جی اف آر سی روی این بستریابی قرار می‌گیرند و با استفاده از چسب مخصوص، محکم شده و به سطح مورد نظر متصل می‌شوند.

در هر حالت، پیش از نصب پنل ها، تهیه و انتقال به محل نصب، بررسی خوبی از ظرفیت باربری ساختمان و تامین منابع کافی برای صاف کردن سطح و ایجاد بستریابی مناسب برای نصب پنل ها الزامی است. همچنین، برای اجرای صحیح و دقیق تر، می‌توانید با متخصصان و مجریان مجرب در این زمینه مشورت کنید.

پنل های GFRC یکی از کاربردی ترین مصالحی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این قطعات بتنی نما از جمله بادوام ترین مصالح در نماسازی داخلی و خارجی است که میان معماران دارای محبوبیت بسیاری است. جی اف آر سی به دلیل دارا بودن تنوع طرح و رنگ نسبت به سایر انتخاب های موجود از اولویت برخوردار است. اگر تا کنون در مورد ساخت قطعات بتنی نما اطلاعات کاملی نداشته اید پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم امروزه اجرای نمای GFRC جای بسیاری از متریال های سنتی را گرفته است.   مخفف عبارت “Glass Fiber Reinforced Concrete” است. در واقع GFRC نوعی قطعات بتنی ساخت نما است که به صورت بسیار نازک ساخته شده است.

مواد اصلی تشکیل دهنده بتن جی آر سی از ترکیب آب ، سیمان(سفید یا سیاه ) ، و سنگ دانه های سیلیسی و الیاف شیشه ای میکرو یا ماکرو می باشد و جهت بالا بردن ویژگیهای بتن جی اف ار سی از مواد افزودنی پلیمری حلال و پیگمنت ها نیز استفاده می شود.

الیاف شیشه ای به کار برده شده در این محصول بر خلاف فولاد، هرگز زنگ نمی زند و در همه بخش های پنل ها قرار دارد،این الیاف از نظر کارایی همانند فولاد تقویت کننده بتن مسلح هستند و معمولا در مناطق تنش کششی مورد استفاده قرار می گیرند. این الیاف مقاومت بسیار مناسبی از نظر خمش، کشش و ضربه ایجاد می کنند، به همین دلیل نیز پنل های بتنی  GFRC از استقامت و دوام مناسب برخوردار بوده و از نظر وزنی نیز سبک هستند. در واقع باید گفت که این محصول نسبت به روکش فلزی بتن 80 درصد سبک تر است، با این حال مقاومت فشاری بالاتری دارد و ویژگی های خمشی و تطبیق پذیری بیشتری نیز ارائه می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.